رسالت و شرح وظایف
معاونت آموزشی دانشکده به عنوان متولی اصلی امور آموزش دانشکده مسئولیت ها و وظایف زیر را به عهده دارد:
* برنامه ریزی:
- برنامه ریزی برای اجرای موثر برنامه های آموزشی مصوب
- برنامه ریزی برای فراهم شدن شرایط توسعه آموزش
- برنامه ریزی برای گسترش دوره های تحصیلات تکمیلی دانشکده با هماهنگی معاونت آموزشی دانشگاه
- برنامه ریزی برای ارتقاء فعالیت های آموزشی اعضای هیئت علمی و جذب اعضای هیئت علمی جدید متناسب با نیازهای آموزشی
* نیازهای آموزشی:
- برنامه ریزی برای بازنگری برنامه های آموزشی و ارائه پیشنهاد به مراجع بالاتر
- برنامه ریزی برای تشویق و حمایت از دانشجویان ممتاز و استعدادهای درخشان
- برنامه ریزی برای جلب مشارکت اعضای هیئت علمی و گروههای آموزشی در فرآیندهای مدیریتی، عملیاتی و ارزشیابی
* هماهنگی:
- هماهنگی با ریاست و مدیریت دانشکده در جهت اهداف و سیاست های آموزشی و پژوهشی دانشکده
- هماهنگی باسایر واحدها در جهت نیل به اهداف سازمانی
- هماهنگی با فعالیت های گروههای آموزشی در راستای اهداف کلان دانشکده و دانشگاه
- هماهنگی فعالیت های اداری و واحدهای تابعه در راستای اهداف کلان دانشکده و دانشگاه
- برقراری ارتباط با معاونت آموزشی دانشگاه به منظور اطلاع از سیاست های آموزشی و ارائه پیشنهادات و درخواستها
* نظارت:
- نظارت بر فعالیت های گروه های آموزشی
- نظارت بر حسن اجرای فعالیت های اداره آموزش، امور آموزش تحصیلات تکمیلی دانشکده، دفتر توسعه آموزش
- نظارت بر حسن اجرای مقررات، آیین نامه ها و قوانین آموزشی
* اجرایی:
- اجرای سیاست ها، خط مشی ها ی معاونت آموزشی دانشگاه
- مشارکت در برگزاری شورای تحصیلات تکنیلی دانشکده
- ارائه پیشنهاد، نظر و صدور دستور به منظور ارتقاء فعالیت های آموزشی و اجرای سیاست ها و خط مشی های آموزشی در راستای مسئولیت های محوله
- ارجاع نامه های اداری واصله به ادارات و واحدهای مربوطه، دریافت پیشنهادات اعضای هیئت علمی، گروه های آموزشی، واحدهای تابعه، دانشجویان و کارکنان و بررسی و دستور به اقدامات لازم، شرکت در جلسات شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی و هیئت رئیسه دانشکده
- همکاری در برنامه ریزی و برگزاری کنفرانس های علمی، کارگاه های آموزشی، دوره های بازآموزی
* ارزشیابی:
- ارزشیابی فعالیت های آموزشی دانشکده از جمله ارزشیابی تدریس اساتید
- ارزشیابی درونی گروه های آموزشی واحدهای آموزشی تابعه
- ارزشیابی کارکنان آموزشی
- ارزشیابی فرآیندهای آموزشی