درباره اداره آموزش دانشکده بهداشت و ایمنی
معرفی
مدیریت اداره آموزش دانشکده بهداشت و ایمنی یکی از دو مدیریت تابعه معاونت آموزشی دانشکده بهداشت و ایمنی می باشد که تمرکز بر دانشجویان کارشناسی دارد. اهم وظایف این مدیریت اجرای سیاست های کلی دانشگاه و اجرای مقررات آموزشی و آیین نامه های آموزشی موجود، گسترش کیفی و کمی فعالیتهای آموزشی در حیطه مقطع کارشناسی، برنامه ریزی آموزشی، ارزشیابی و نظارت بر حسن اجرای فعالیت های آموزشی گروه ها می باشد.
* ماموریت اداره آموزش دانشکده بهداشت و ایمنی
اداره آموزش دانشکده بهداشت و ایمنی ماموریت خود را همراستا با اهداف و اسناد بالادستی ارایه شده از اداره کل آموزش دانشگاه انجام خواهد داد. این اداره تلاش می کند تا به عنوان واحدی کلیدی در دانشکده، وظایف خود را در زمینه مدیریت امور آموزشی دانشجویان و ایفای نقش به عنوان حلقه واسط میان دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشکده به بهترین شکل ممکن انجام داده و بالاترین سطح کیفیت خدمات آموزشی و رضایتمندی مشتریان خود را کسب نماید.
* چشم انداز اداره آموزش دانشکده بهداشت و ایمنی
اداره آموزش دانشکده بهداشت و ایمنی خواهان سرآمدی در ارایه خدمات آموزشی، خدمترسانی فنآورانه و با کیفیت و پاسخگویی به دانشجویان در میان اداره های آموزش دانشکده های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و سایر دانشکده های بهداشت در سراسر کشور است.
* ارزش های اداره آموزش
اداره آموزش دانشکده بهداشت و ایمنی اصول زیر را به عنوان ارزش های کلیدی در ارایه خدمات آموزشی سرلوحه کار خود قرار می دهد:
- اعتقاد به ارزشمندی زمان
- اخلاق مداری در ارتباط با مشتریان
- پاسخگویی به مشتریان
- پویایی و نوگرایی و بهره گیری از خلاقیت و استعدادها به عنوان نیروی محرک بهبود فرایندهای کاری
- نظم و ترتیب در امور و آراستگی محیط کار
- حاکمیت تفکر سیستمیک
- استانداردگرایی
- مشتری محوری
* استراتژی های اداره آموزش
- بهبود بهره وری اداره آموزش
- بهبود سیستم پایش و ارزیابی عملکرد اداره آموزشی
- توسعه و به روزآوری روشهای ارایه خدمات آموزشی و اداری
*اهم وظایف و اهداف مدیر آموزش
- مطالعه و اتخاذ تصمیم در زمینه مسائل آموزشی دانشجویان در راستای اهداف آموزشی دانشکده
- پیگیری ونظارت بر حسن اجرای برنامه های آموزشی و قوانین و مقررات آموزشی در دانشکده
- نظارت و پیگیری و بر قراری ارتباط با سایر دانشکده ها و موسسات آموزشی داخل دانشگاه
- نظارت بر اموردانشجویان انتقالی و میهمانی.
- نظارت بر انجام کلیه امور مربوط به ثبت نام در مورد دانشجویان پذیرفته شده
- نظارت و صدور گواهی ها و اعلام وضعیت های دانشجویی.
- برنامه ریزی و نظارت بر امتحانات در پایان هر نیمسال.
- اعلام ظرفیت پذیرش سالانه در رشته های مختلف.
- اعلام وضعیت تحصیلی به واحدهای وزارت متبوع و سایر سازمان ها و نهادها.
- اعلام فراغت از تحصیل دانش آموختگان رشته های مختلف
- نظارت برحسن اجرای دقیق آیین نامه های مصوب
- انجام کلیه امور مربوط به فارغ التحصیلان
- نظارت بر انجام ارزشیابی اساتید
اهم وظایف کارشناسان آموزشی
- همکاری با مدیرآموزش در مدیریت بهینه امور آموزشی دانشکده
- دریافت، بررسی و تشکیل پرونده و نام نویسی دانشجویان جدیدالورود
- بایگانی و نگهداری سوابق تحصیلی دانشجویان
- انجام امور آموزشی و رسیدگی به برگه های درخواست آموزشی دانشجویان
- ثبت نمرات دانشجویان مهمان و انتقالی
- پاسخگویی به سوالات و راهنمایی دانشجویان در امور آموزشی
- پاسخ به مکاتبات اداری از طرف آموزش کل دانشگاه و سایر مراجع ذیربط زیر نظر مدیر آموزش
- تهیه گزارشهای آموزشی مورد نیاز
- همکاری و هماهنگی با مدیر آموزش در انجام امور محوله و شرکت در جلسات آموزشی مورد نیاز
- ارایه پیشنهاد در خصوص تسریع و تسهیل فرآیندهای اجرایی اداره آموزش
- همکاری در تهیه و به روز رسانی اسناد و مدارک عملیاتی اداره آموزش
- برگزاری امتحانات دانشکده