مدیر دفتر توسعه آموزش (EDO)
|
معرفی دفتر
دفتر توسعه آموزش (EDO) دانشکده بهداشت و ایمنی در تیرماه 1383 با هدف ارتقاء سطح آموزش از طریق توانمندسازی اعضای هیأت علمی فعالیت خود را تحت نظر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی (EDC) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز نمود. ارتقاء کیفیت آموزشی به منظور تربیت نیروی انسانی مورد نیاز کشور در زمینه های مختلف علوم سلامت و نیز حرکت در مسیر اجرا و پیشرفت بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم سلامت، مهمترین وظیفه این دفتر می باشد.
رسالت
مأموریت EDO ، برنامه ریزی، اجرا و ارزشیابی تمامی حیطه های مرتبط با توسعه آموزش علوم سلامت مطابق با بسته های تحول و نوآوری در آموزش در سطح دانشکده می باشد. توانمندسازی اعضای هیات علمی، برنامه ریزی درسی، ارزشیابی اعضای هیات علمی، ارزیابی آزمون، دانش پژوهی و کمیته های مشورتی دانشجویی، حیطه های اصلی مأموریت EDO می باشند.
دورنما
واحد توسعه آموزش (EDO) دانشکده بهداشت و ایمنی بر آن است تا 5 سال آینده، یک واحد پیشرو در اجرای بسته های تحول و نوآوری آموزش علوم سلامت در سطح کشور با تأکید بر ویژگی های دانشگاههای نسل سوم باشد.
ارزش ها
- رعایت اصول اخلاقی و جایگاه انسانی
- رعایت شأن و منزلت دانشجویان و اعضای هیأت علمی
- تعهد به رعایت حق مالکیت در تمامی فعالیت های آموزشی و پژوهشی
- پویایی و خلاقیت
- مدیریت مشارکتی و مشاوره ای
- تعهد به ارتقای کیفیت و توسعه آموزش
اهداف
- تشویق و بکارگیری توانمندی ها و ظرفیت های اعضای هیات علمی دانشکده در تمامی کمیته های تحول و نوآوری دانشگاه
- نیازسنجی، اجرا و ارزیابی برنامه های توانمندسازی اعضای هیأت علمی
- نیازسنجی، اجرا و ارتقای روش های ارزشیابی اعضای هیات علمی
- پیگیری، ارزیابی و نظارت بر روند تدوین و تکمیل طرح دوره و طرح درس
- هدایت، مشاوره و نظارت بر تدوین نقشه های آزمون (Blueprint) توسط اعضای هیات علمی
- هدایت، مشاوره و تسهیل نمودن دانش پژوهی و طرح های پژوهش در آموزش
- ارزیابی و ارتقای ساختار و محتوای آزمون های دوره ای و جامع
- هدایت و فعال نمودن کمیته های مشورتی دانشجویان
- نیازسنجی، برنامه ریزی و نظارت بر ژورنال کلاب ها
- پایش و ارزیابی مستمر برنامه های EDO در راستای شناسایی نقاط قوت و ضعف
- مستندسازی و ارائه گزارش دوره ای به معاونت آموزشی دانشکده و EDC دانشگاه
شرح وظایف
مطابق با آئین نامه دفاتر توسعه آموزش مصوب شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی، شرح و ظایف دفاتر توسعه عبارت است از:
1- همکاری در ارتقای توانمندی های اعضای هیات علمی در زمینه های مختلف آموزش علوم پزشکی
2- همکاری در اجرا و ارائه مشاوره در زمینه ارزشـیابی اعـضای هیـات علمـی و فراینـدهای آمـوزش در دانشکده یا مرکز آموزشی درمانی مربوطه
3- ارائه مشاوره در زمینه اجرای طرح های پژوهش در آموزش
4- ارائه مشاوره در حیطه های مختلف فرایند یاددهی – یادگیری ، اجـرای روش هـای نـوین آموزشـی و ارزشیابی به گروههای آموزشی و اعضای هیات علمی دانشکده یا مرکز آموزشی درمانی مربوطه
5- شرکت فعال در جلسات شورای آموزشی دانشکده