درباره اداره تحصیلات تکمیلی
معرفی
مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشکده بهداشت و ایمنی یکی از دو مدیریت تابعه معاونت آموزشی دانشکده بهداشت و ایمنی می باشد که تمرکز بر دانشجویان فوق لیسانس و دکترا دارد. اهم وظایف این مدیریت اجرای سیاستهای کلی دانشگاه و اجرای مقررات آموزشی و آیین نامه های آموزشی موجود، گسترش کیفی و کمی فعالیتهای آموزشی در حیطه تحصیلات تکمیلی و نظارت بر حسن اجرای فعالیتهای آموزشی گروه ها می باشد.
چشم انداز و ماموریت مدیریت آموزش تحصیلات تکمیلی دانشکده بهداشت و ایمنی
اساس یک دانشگاه مبتنی بر آموزش است و کلیه خدمات، فعالیتها، برنامه ریزیها و تلاشهایی که در این مرکز انجام می گیرد همه در راستای تحقق اهداف آموزشی است. آموزش به عنوان یکی از اساسی ترین اصول شکل گیری هر سازمان با گستردگی و تعاملات متفاوت می باشد و همچنین به عنوان اصل اول در تربیت نیروی انسانی و استفاده صحیح از تکنولوژی و برنامه ریزی سیستمی نقش غیر قابل انکاری دارد. بدیهی است که این مهم بایستی با برنامه ریزی صحیح و دقیق و عملکرد گسترده و فراگیر سازماندهی گردد. در دهههای گذشته کوشش بسیاری در جهت ابداع روشهای گوناگون به منظور بهبود آموزش و ارتقائ کیفیت آن انجام گرفته است. رشد و توسعه تکنولوژی آموزشی، افزایش و تنوع ابزار و وسایل کمک آموزشی در مراکز آموزش عالی همگی در جهت دستیابی به زمینه های هر چه بهتر و مساعدتر بمنظور کمک به ارتقاء کیفیت آموزشی و تلاش در جهت ارایه خدمات مناسب آموزشی است.
در همین راستا معاونت آموزشی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی چارت تشکیلاتی و ساختار حوزه خود را مورد بازبینی قرار داده و طی بررسی های انجام گرفته راه اندازی مدیریت تحصیلات تکمیلی را در دستور کار قرار داد.
چشم انداز: ما میخواهیم با بهبود فرایندها و فعالیت ها، برترین رتبه در تمامی شاخص های آموزشی و پژوهشی را کسب و به جایگاه اول در شاخص های آموزشی و پژوهشی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا در بین دانشگاههای علوم پزشکی کل کشور و خاورمیانه برسد.
رسالت:مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشکده بهداشت و ایمنی سعی خواهد نمود تا با برنامه ریزی، نظارت و ارزشیابی فعالیتهای آموزشی در حیطه تحصیلات تکمیلی و تلاش در جهت استفاده از اصول مدیریت کیفیت جامع و بهره مندی از فن آوری نوین در تسریع و کارآمد سازی فرآیندها و توسعه تحصیلات تکمیلی دانشکده در جلب رضایت دانشجویان و اعضای محترم هیات علمی گام برداشته و نهایت همت خود را برای پاسخ به نیازهای ایشان صرف کند.
شرح وظایف مدیریت آموزش تحصیلات تکمیلی دانشکده
مدیریت آموزش تحصیلات تکمیلی دانشکده مجری سیاستها و برنامههای معاونت آموزشی و شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه در راستای وظایف ذیل میباشد:
کارشناس اداره تحصیلات تکمیلی انجام وظایف زیر را بر عهده خواهد داشت:
همکاری با مدیر تحصیلات تکمیلی در مدیریت بهینه امور آموزشی دانشکده
دریافت، بررسی و تشکیل پرونده و نام نویسی دانشجویان جدیدالورود
بایگانی و نگهداری سوابق تحصیلی دانشجویان
انجام امور آموزشی و رسیدگی به برگه های درخواست آموزشی دانشجویان
ثبت نمرات دانشجویان مهمان و انتقالی
پاسخگویی به سوالات و راهنمایی دانشجویان در امور آموزشی
پاسخ به مکاتبات اداری از طرف آموزش کل دانشگاه و سایر مراجع ذیربط زیر نظر مدیر تحصیلات تکمیلی
تهیه گزارشهای آموزشی مورد نیاز
همکاری و هماهنگی با مدیر تحصیلات تکمیلی در انجام امور محوله و شرکت در جلسات آموزشی مورد نیاز
ارایه پیشنهاد در خصوص تسریع و تسهیل فرآیندهای اجرایی اداره آموزش
همکاری در تهیه و به روز رسانی اسناد و مدارک عملیاتی اداره آموزش
آشنا کردن کارشناس یا کارشناسان جدیدی که به اداره آموزش ملحق می شوند