• تاریخ انتشار : 1399/09/05 - 10:58
  • بازدید : 238
  • تعداد بازدیدکننده : 39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کتاب دیدگاه بیولوژی در سم شناسی نوین شغلی

چاپ کتاب جدید

کتاب "دیدگاه بیولوژی در سم شناسی نوین شغلی" توسط سرکار خانم دکتر رضوان زنده دل دانشیار محترم هیئت علمی گروه مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار  دانشکده بهداشت و ایمنی از طریق انتشارات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی منتشر گردیده است.

این کتاب در پنج فصل نوشته شده است. در فصل اول با عنوان "مقدمه ای بر سم شناسی شغلی" به کلیاتی در ارتباط با منحنی دوز-پاسخ، اصطلاحات مورد استفاده در سم شناسی و مهمترین عوامل شیمیایی زیان آور شغلی پرداخته شده است. "سم شناسی مولکولی و عوامل زیان آور شغلی" عنوان فصل دوم می باشد. در فصل دوم به شایعترین آسیب های قابل بررسی در ساختار DNA توسط ترکیبات شیمیایی زیان آور شغلی پرداخته شده و روش هایی همچون کامت،FTIR  و TUNNEL جهت ارزیابی این آسیب ها توضیح داده شده است. در این فصل به نقش تفاوت های فردی و پلی مورفیسم در ارزیابی سمیت ترکیبات شیمیایی پرداخته شده است. همچنین روش های بکارگرفته شده در الایزا برای ارزیابی میزان پروتئین ها توضیح داده شده است. درفصل سوم با عنوان "سرطانزایی در مشاغل" به مراحل سرطانزایی و انواع ترکیبات سرطانزا در محیط های شغلی پرداخته شده و ایجاد سرطان در تعدادی از بافت ها توسط عوامل زیان آور شغلی مشخص گردیده است. در فصل چهارم با عنوان "روش های ارزیابی مولکولی" به تئوری آزمون های PCR و RT-PCR پرداخته شده است و در فصل پنحم روش کشت سلولی و مفاهیم این نوع ارزیابی به طور خلاصه مشخص گردیده است.

در ضمن انجمن علمی بهداشت کار ایران نیز در راستای اهداف علمی و ایجاد ارتباط تحقیقاتی-آموزشی در تخصص بهداشت حرفه ای این کتاب را مورد حمایت قرار داده است.

 

  • گروه خبری : اخبار
  • گروه خبری : 98947
کلمات کلیدی
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست