• تاریخ انتشار : 1402/07/10 - 15:19
  • بازدید : 384
  • تعداد بازدیدکننده : 315
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

مراسم گرامیداشت روز جهانی بهداشت محیط برگزار شد

آئین گرامیداشت روز جهانی بهداشت محیط و نکوداشت مقام استاد جناب آقای دکتر علیرضا مصداقی نیا استاد فرهیخته و رئیس انجمن علمی بهداشت محیط ایران روز یکشنبه 9 مهرماه سال 1402 با حضور اساتید گرانقدر دانشکده و سایر دانشگاه های کشور، همکاران محترم و دانشجویان عزیز در سالن شهید خوراکیان برگزار گردید. در این مراسم آقای دکتر اسلامی رئیس محترم دانشکده ضمن عرض خیرمقدم به مهمانان گرانقدر و دانشجویان عزیز و گرامیداشت روز جهانی بهداشت محیط با شعار "آمادگی برای محافظت از سلامت مردم، همیشه و همه جا" ، حضور جناب آقای دکتر علیرضا مصداقی­نیا را گرامی داشته و ابراز امیدواری کردند بتوانیم اندکی از تلاش­های مستمر زحمات ایشان برای بهداشت محیط کشور را قدردانی نماییم. رئیس دانشکده گفتند دکتر مصداقی نیا در گذر این نیم قرن اخیر در تبیین این رشته و دستاوردهای آن و در جایگاه رئیس انجمن علمی بهداشت محیط ایران، مقتدا و پیشکسوت جامعه بهداشت محیط برای انجام رسالت اجتماعی و رفع دغدغه های جامعه می باشند. ایشان با تاکید بر رسالت خطیر بهداشت محیط در شناسایی و کنترل عوامل خطر، به شعار سال 2023 اعلام شده از طرف فدراسیون بین المللی بهداشت محیط یعنی " آمادگی برای محافظت از سلامت مردم، همیشه و همه جا"  و توجه ویژه به سلامت مردم اشاره نموده و در خاتمه ضمن اشاره به دغدغه مندی دانشجویان در بحث اشتغال، همکاری و مساعدت جناب آقای دکتر جعفر جندقی را برای رسیدگی و اهتمام به این موضوع خواستار شدند.

آقای دکتر جعفر جندقی رئیس محترم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت سخنران بعدی این رویداد بودند. ایشان خاطر نشان کردند که آقای دکتر مصداقی نیا علاوه بر نقش بی بدیلی که در رشته بهداشت محیط دارند در نظام سلامت کشور نیز منشا خدمات بسیاری بوده اند. بنا به گفته ایشان، دوره های آموزشی که با همت دکتر مصداقی نیا و پس از ایشان توسط اساتید و پیشکسوتان بهداشت محیط برگزار شده است سهم بسزایی در افزایش کارایی سیستم بهداشتی و تحول سلامت داشته است. همچنین، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت، محیط سالم را یکی از ارکان اساسی و بهینه سلامت مطلوب جسمی، روانی، اجتماعی، رفاه عمومی و عدالت اجتماعی دانسته و سلامت بشر را مرهون خدمات و فعالیت های عزیزان بهداشت محیط در سراسر دنیا برشمردند.

خانم دکتر منیره مجلسی استاد پیشکسوت و بنیانگذار گروه مهندسی بهداشت محیط دانشکده سخنران دیگر آئین گرامیداشت روز جهانی بهداشت محیط بودند. ایشان ابراز داشتند که اگر به حوزه بهداشت محیط توجه شود هیچ یک از فارغ التحصیلان این رشته بیکار نخواهند بود و عدم اشتغال و کارایی این عزیزان نشان از عدم توجه به این حوزه است. همچنین خانم دکتر مجلسی ضمن گرامیداشت مقام استاد، یاد اساتید فقید این رشته را گرامی داشتند.

دکتر محسنی بندپی رئیس محترم مرکز تحقیقات کیفیت هوا و تغییر اقلیم و عضو محترم هیات علمی گروه مهندسی بهداشت محیط نیز روز جهانی بهداشت محیط را به همه دلسوزان مهربانی که دغدغه سلامتی آحاد جامعه و محیط زیست سالم را دارند تبریک گفته و ضمن تجلیل از جنای آقای دکتر مصداقی نیا، با بیان خاطراتی از دوران دانشجویی و همکاری با استاد، ویژگی های شخصیتی برجسته و مثبت ایشان که باعث ارتقاء و پیشرفت این رشته شده را برشمردند.

در پایان این مراسم جناب آقای دکتر مصداقی نیا ضمن تشکر از ریاست دانشکده و سایر اساتید در برگزاری این برنامه و تبریک روز جهانی بهداشت، اذعان فرمودند اینکه یک روز در سال به این نام نامگذاری شود بیانگر اهمیت این حیطه بوده و برای اساتید، دانشجویان و فارغ­التحصیلان بهداشت محیط بسیار مهم است که به این امر واقف باشند. وی در ادامه خاطر نشان ساختند تا زمانیکه برنامه های توسعه کشور به مسایل محیط زیست و بهداشت محیط نپردازد  به جایی نخواهیم رسید. ایشان فرمودند رشته بهداشت محیط در کشورهای در حال توسعه مادر همه رشته هاست و باید به آن اهمیت داد. دانشجویان باید به این رشته افتخار کنند، کارآفرین و سفیر رشته خودشان باشند. آقای دکتر مصداقی نیا در انتهای سخنان خود ضمن یادآوری از اساتید پیشکسوت و فقید بهداشت محیط همچون آقایان دکتر عمرانی، دکتر شریعت، دکتر غیاث الدین و خانم ها دکتر ناصری، دکتر مصباح و ... برای همه این عزیزان آرزوی آرامش کردند.

اساتید پیشکسوت گروه و تنی چند از اساتید سایر دانشگاه های کشور که به صورت آنلاین در جلسه شرکت داشتند نیز در تجلیل از استاد مصداقی نیا و گرامیداشت روز جهانی بهداشت محیط صحبت فرمودند.

آقای دکتر رفیعی مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط دانشکده در خاتمه سخنان خود ضمن آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای اساتید و پیشکسوتان عزیز و تشکر از تمامی همکارانی که در برگزاری این آئین و نکوداشت مقام استاد اهتمام داشتند برای دانشجویان جوان آرزوی روزهایی پر از توفیق و موفقیت و افتخار آفرینی در سالهای پیش رو کردند.

در پایان این مراسم از آقای دکتر مصداقی نیا و سرکار خانم دکتر مجلسی به پاس سال­ها مشارکت فعال و مستمر در حوزه آموزش، پژوهش و نظام سلامت کشور تقدیر به عمل آمد.

 

  • گروه خبری : اخبار
  • گروه خبری : 132215
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست