• تاریخ انتشار : 1401/01/22 - 11:53
  • بازدید : 41
  • تعداد بازدیدکننده : 40
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

مراسم گرامیداشت روز جهانی بهداشت برگزار شد

مراسم

یکشنبه 21 فرودین ماه 1401 مراسم گرامیداشت روز جهانی بهداشت با حضور آقای دکتر حیدری معاون محترم بهداشتی وزارت بهداشت، آقای دکتر سید جعفر حسین نماینده محترم سازمان بهداشت جهانی در ایران، آقای دکتر زالی رئیس محترم دانشگاه، خانم دکتر اسماعیلی معاون محترم دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، آقای دکتر اسلامی رئیس دانشکده و جمعی از اساتید و دانشجویان با مشارکت و فعالیت انجمن اسلامی دانشجویان 1348 دانشکده برگزار شد.

مراسم با صحبت های کوتاه خانم دکتر اسماعیلی و آقای دکتر وزیری معاونین محترم دانشجویی و فرهنگی دانشگاه و دانشکده و آقای دکتر اعتماد استاد محترم گروه اپیدمیولوژی دانشکده و مدیر کل بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت آغاز شد. دکتر اعتماد در صحبت های خود نکاتی در خصوص حوزه بهداشت و تاریخچه شکل گیری آن در کشور و ضرورت تغییر نگرش در این حوزه، مطالبی بیان نمودند.

سپس آقای دکتر اسلامی ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین، به شعار سال 2022 سازمان جهانی بهداشت "سیاره ما، سلامتی ما" اشاره کردند و بر اهمیت توجه به بحث بهداشت به عنوان یکی از پایه های توسعه پایدار که خود در گرو توجه به زمین و شرایط زیست محیطی آن است، تاکید کردند و بازبینی اقدامات و رفتارهایی که در حوزه محیط زیست انجام می دهیم را ضروری دانستند. ایشان در ادامه به موضوع بسیار مهم تغییر اقلیم پرداختند.

سپس آقای دکتر زالی فرمودندکرونا بار دیگر سیستم بهداشت جهانی را به چالش کشید که می تواند مهم ترین چالش قرن باشد. ایشان ضمن اشاره به شعار امسال سازمان جهانی بهداشت، گفتند متاسفانه در سال های اخیر با تغییرات اقلیمی شدیدی مواجه هستیم و در شرایطی به استقبال این روز می رویم که با چالش های جدیدی رو به رو هستیم؛ که تغییر در الگوی بیماری ها، شیوع بیمارهای غیرواگیر ناشی از سبک زندگی، سالمند شدن جمعیت ایران، سکونت گاه های غیر رسمی به خصوص در تهران، حاشیه نشینی اطراف شهرهای بزرگ، مشکلات و مسائل زیست محیطی، بروز سرطان های جهش یافته و ... از این جمله می باشند.

در ادامه  آقای دکتر حیدری با اشاره به شعار سال فرمودند وظیفه همه ماست که به فکر سلامت کره زمین باشیم و این امر احساس مسئولیت همه افراد را می طلبد؛ که خود مستلزم تغییر رویکردهای سیاست گذاری در برنامه های بلند مدت و میان مدت درحوزه سلامت می باشد.

سپس آقای دکتر حسین  به زبان انگلیسی سخنرانی نمودند، ایشان پیشرفت های ایران در حوزه ارتقاء سلامت را بسیار چشمگیر شمردند. و گفتند به عنوان نمونه، ایران اولین کشور در منطقه بوده که  درخصوص آسیب پذیری ناشی از تغییرات اقلیمی مطالعاتی انجام داده است. دکتر حسین ادامه دادند، پاندمی کووید تمامی جهان را به چالش کشیده و این نشان می دهد که هیچ کشوری  تاب آوری لازم را برای مدیریت کوید نداشته است پس  ما باید نگاه جامع به موضوع سلامت داشته باشیم و سلامت باید در مرکز تمامی سیاست گذاری ها و برنامه ها باشد. ایشان از فعالیت های انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشکده بهداشت و ایمنی تقدیر به عمل آوردند.

این مراسم با برگزاری موسیقی زنده و استندآپ کمدی به کار خود پایان داد.

 

 

  • گروه خبری : اخبار
  • گروه خبری : 115321
کلمات کلیدی
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست