• تاریخ انتشار : 1402/02/12 - 14:46
  • بازدید : 43
  • تعداد بازدیدکننده : 43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

رویکرد ترجمان دانش در حاشیه نشست

در خصوص رویکرد ترجمان دانش و کاربردی کردن نتایج حاصل از تحقیقات، در حاشیه دومین گفتمان علوم بهداشتی دانشکده بهداشت و ایمنی با عنوان "درس آموخته‌های سازمان‌های امدادی و بشردوستانه ایران در زلزله ترکیه" که توسط دپارتمان سلامت در بلایا و فوریت‌ها روز چهارشنبه 20 اردیبهشت ماه برگزار شد، اخبار نتایج پژوهشی برخی از طرح های تحقیقاتی خاتمه یافته در سال 1401 مطرح و یافته های کلیدی آنها متناسب با نیاز ذینفعان اطلاع رسانی گردید:

طرح تحقیقاتی « بررسی نوع و غلظت ترکیبات آلی فرار (VOC) و دی‌سولفیدهیدروژن در هوای مجتمع پردازش و دفع پسماند آرادکوه و منطقه شورآباد تهران» با کد پژوهان 21666

مجری و همکاران: دکتر مهرنوش ابطحی، فرزانه آرمان، دکتر انوشیروان محسنی بندپی، دکتر عباس شاهسونی، دکتر محسن سعدانی

«.منابع و خطر سلامتی ترکیبات بوزا در تاسیسات مدیریت پسماند جامد تهران تعیین شد.»

در توضیح مطلب این خبر: دفن پسماند روش اصلی دفع پسماند شهری در جهان است، اما در صورت عدم توجه کافی به ملاحظات بهداشتی و زیست‌محیطی می‌تواند منجر به آلودگی‌های ثانویه ‌و مزاحمت بوی نامطبوع شود. در تحقیق حاضر میزان ترکیبات آلاینده در مجتمع مدیریت پسماند آرادکوه و ریسک بهداشتی بالقوه آن مورد ارزیابی قرار گرفت. سالن‌های پردازش، کمپوست و تصفیه‌خانه شیرابه از منابع مهم انتشار آلاینده از مجتمع تعیین شدند. ارزیابی فعالیت بو و شدت بو نشان داد که گروه‌های ترکیبات احیاء شده سولفور، آمونیاک، ترکیبات هالوژنه و آروماتیک‌ها بیشترین مزاحمت بوی نامطبوع را ایجاد می‌کردند. نتایج مطالعه حاضر نشان می‌دهد که اصلاح روش دفن، تصفیه جریان هوای خروجی از سالن‌های پردازش، بهینه‌سازی فرایند کمپوست‌سازی، بهره‌برداری صحیح تصفیه‌خانه شیرابه و خشک کردن دریاچه شیرابه نقش موثری در کاهش معضلات بهداشتی و محیط‌زیستی ناشی از فعالیت مجتمع پردازش و دفع پسماند آرادکوه خواهد داشت.

  • گروه خبری : اخبار
  • گروه خبری : 126557
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست