• تاریخ انتشار : 1402/08/09 - 08:32
  • بازدید : 261
  • تعداد بازدیدکننده : 204
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ثبت اختراع دانشجوی کارشناسی مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار دانشکده

 

خانم آیدا جمالی دانشجوی مقطع کارشناسی مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار  دانشکده، موفق به ثبت اختراع "دستکش لاتکس ضد تعریق حافظ سلامت پوست با تکیه بر تکنیک سوجوک" گردیدند. در این اختراع آقای محمدصادق خواجوئی و خانم نیلوفر ایزدی خالق آبادی همکاری داشتند.

دستکش هایی که به روش های معمول ساخته می‌شوند دارای مشکلاتی از قبیل ایجاد مشکلات پوستی در استفاده طولانی مدت، ایجاد کلافگی، خستگی، عدم تمرکز و تعریق بالا هستند. علاوه بر این موارد در هنگام فعالیت های ظریف زیر نور باعث بازتاب های نور از سطح دستکش و تداخل در روند کار می‌شوند.

این دستکش ساخته شده می‌تواند شرایط فیزیولوژیکی بدن را کنترل کند و با توجه به شرایط محیطی و فعالیت فیزیکی فرد، مقدار گرما و رطوبت را تنظیم نماید.

 به پوست کمک می‌کند تا سلامت و تازگی خود را حفظ کرده و همچنین، این دستکش خطر ابتلا به برخی بیماری‌های پوستی نظیر التهاب و خارش را کاهش داده و سبب افزایش راندمان کار می شود و البته اقتصادی بودن آن در استفاده طولانی مدت از دستکش لحاظ شده است.

این دستکش با استفاده از مهارت های سوجوک و تغییر رنگ دستکش باعث افزایش تمرکز می شود. همچنین با افزایش ضخامت لایه های طبیعی دستکش به جای استفاده از مواد شیمیایی بیشتر و به دلیل استفاده از مواد نگهدارنده و ضدتعریق و طبیعی، باعث سلامت پوست و افزایش مقاومت دستکش می گردد.

  • گروه خبری : اخبار
  • گروه خبری : 133944
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست