• تاریخ انتشار : 1401/10/05 - 09:53
  • بازدید : 29
  • تعداد بازدیدکننده : 29
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

انتشار کتاب "کتابشناسی تالیفات اساتید و فرهیختگان دانشکده بهداشت و ایمنی"

به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشکده بهداشت و ایمنی، کتاب "کتابشناسی تالیفات اساتید و فرهیختگان دانشکده بهداشت و ایمنی" توسط خانم ها رقیه ابویی مهریزی رئیس محترم کتابخانه دانشکده، مهدیه شریفی فرد مسئول محترم  روابط عمومی دانشکده و زیر نظر آقای دکتر اکبر اسلامی رئیس محترم دانشکده منتشر گردید.

این کتاب درچند بخش اصلی شامل: مقدمه و پیش گفتار، تاریخچه کوتاه دانشکده، متن اصلی و فهرست کتب تالیفی اساتید دانشکده از سال 1350تا کنون، تصاویر دست نوشته های کتب اهدایی اساتید به کتابخانه و فهرست اعلام و اسامی اساتید دانشکده بهداشت و ایمنی از ابتدا تاکنون، تدوین شده است و به عنوان اولین کتاب تحت موضوع دانشکده بهداشت و ایمنی وارد فهرست موضوعی کتابخانه ملی جمهوری اسلامی شده و در وب سایت کتابخانه ملی قابل بازیابی می باشد.

 کتاب پیش­رو با هدف تدوین و ارائه 50 سال آثار مکتوب اساتید محترم دانشکده بهداشت و ایمنی تدوین شده است. حفظ و نگهداری اطلاعات آثار تالیفی در یک مجموعه کتابشناسی جهت بهره­ برداری پژوهشگران، اساتید و دانشجویان با توجه به حیطه ­های موضوعی-تخصصی کتب معرفی شده از اهمیت و ضروریات تدوین این کتابشناسی بوده است.

جهت سهولت دستیابی به متن، کتاب دارای دو نمایه، نام نویسنده (اعلام)، که خاص اساتید دانشکده بهداشت و ایمنی است و نمایه موضوعی که اصطلاحات و اسامی برگزیده را به شماره مدرک مورد نظر در متن ارجاع داده است، می ­باشد.

تمامی موضوعات و اسامی منتخب در بخش  نمایه انتهایی با استناد به کتاب­ های سرعنوان­ های موضوعی فارسی و کتاب فهرست مستند اسامی مشاهیر و مولفان کتابخانه ملی جمهوری اسلامی انتخاب و مستند گشته­ اند.

 در مقدمه این کتاب آمده است: در عصر حاضر، انتشارات به صورت­ های گوناگون در حدی است که پژوهشگران جهت دستیابی به منابع مورد نیاز خود بدون بهره­ گیری از منابعی نظیر کتابشناسی ­ها، نامحتمل و چه بسا غیر ممکن است؛ از این رو کتابشناسی­ ها از ابزار مهم تحقیق، و کلید پژوهش­ه ای علمی محسوب می­ شوند.

"کتابشناسی تالیفات اساتید و فرهیختگان دانشکده بهداشت و ایمنی" در سطح دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان اولین و تنها کتابشناسی است که به معرفی آثار اساتید یک دانشکده خاص پرداخته که به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس دانشکده بهداشت و ایمنی تدوین گردید.

علاقمندان جهت استفاده از کتاب می توانند به کتابخانه دانشکده مراجعه نمایند.

  • گروه خبری : اخبار
  • گروه خبری : 131184
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست