• تاریخ انتشار : 1399/09/21 - 11:05
  • بازدید : 334
  • تعداد بازدیدکننده : 43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

چاپ کتاب تقلب های رایج در مراکز عرضه مواد غذایی و روش های کاربردی شناسایی آن ها

تالیف کتاب

کتاب تقلب های رایج در مراکز عرضه مواد غذایی و روش های کاربردی شناسایی آن ها (ویژه بازرسان و دانشجویان مهندسی بهداشت محیط) توسط گروه مولفین: آقای مهندس امیرحسین جدیدی (کارشناس ارشد HSE)، خانم دکتر مهرنوش ابطحی (عضو هیئت علمی گروه بهداشت محیط دانشکده) و آقای مهندس مجید تاجیک (رئیس گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه) و انتشارات دانشگاه چاپ گردیده است.

این کتاب در دو فصل و با عناوین مقدمه ای بر تقلب در مواد غذایی و تقلبات مواد غذایی در واحدهای صنعتی، تدوین گردیده است.

در پیش گفتار این کتاب بین شده است: بهداشت مواد غذایی یکی از علومی است که در سال های اخیر به دلایل مختلف مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. از دلایل اهمیت وزافزون این حوزه، افزایش جمعیت، تنوع مواد غذایی در دسترس و افزایش فعالیت سودجویانه می باشد که منجر به مداخلاتی گاه نامطلوب در مواد غذایی می شود. در کشور ما، پیشگیری و پیگیری تقلبات مواد غذایی در صنعت و صنف بر عهده سازمان غذا و دارو و واحد بهداشت محیط در مراکز بهداشتی و درمانی سطح شهرها است. یکی از وظایف اصلی بازرسان )کارشناسان( بهداشت محیط در مراکز بهداشتی و درمانی نظارت، پایش، پیگیری و اجرای مقررات مرتبط با ماده 13قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در سطح شهرها و روستاها می باشد.

آنچه در این کتاب  مطالعه می کنید مهارت ها و دانسته هایی است که طی سالیان در برخورد و پیگیری موضوع بهداشت، تقلبات و تخلفات مواد غذایی به دست آمده است و حال این تجارب با دانش آکادمیک تلفیق شده است تا گام موثری جهت پیشبرد اهداف بهداشت محیط در کشور برداشته شود. مجموعه حاضر اولین کتاب فارسی با موضوع تخلفات و تقلبات صنفی مواد غذایی است و این امکان را بوجود می آورد که مهندسین بهداشت محیط در بحث نظارت بر مواد غذایی راحت تر از گذشته دانش خود را افزایش دهند.

 

  • گروه خبری : اخبار
  • گروه خبری : 99339
کلمات کلیدی
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست