• تاریخ انتشار : 1400/07/28 - 11:31
  • بازدید : 32
  • تعداد بازدیدکننده : 31
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

وبینار هفته ملی سلامت بانوان ایران

وبينار

 

سه شنبه 27 اردیبهشت ماه وبینار هفته ملی سلامت بانوان ایران در دانشکده بهداشت و ایمنی برگزار شد.

در ابتدای وبینار، کلیپی از اهم فعالیت های امور بانوان و خانواده دانشکده در طی حدود سه سال اخیر، پخش گردید. سپس خانم دکتر سمیه اساعیلی، مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان و خانواده دانشگاه، ضمن تشکر از زحمات خانم دکتر زنده دل، نماینده امور زنان و خانواده دانشکده، از حمایت های جناب آقای دکتر اسلامی رئیس دانشکده در تحققق اهداف این واحد تشکر و قدردانی نمودند و گفتند عملکرد خوب و درخشان امور بانوان دانشکده بهداشت و ایمنی می تواند الگویی برای سایر مراکز جهت هرچه بیشتر فعال تر شدن آن ها در زمینه تحقق اهداف مربوطه باشد.

ایشان گفتند با توجه به اینکه درصد بالایی از پرسنل، دانشجویان و اساتید دانشگاه، بانوان محترم می باشند و نقش های زیاد بانوان علاوه بر نقش خود در محل کار شامل نقش های مادری، همسری، فرزندی و .. ، حمایت هرچه بیشتر از بانوان، برنامه ریزی  و توجه ویژه به این موضوع بسیار ضروری می باشد.

در ادامه آقای دکتر اسلامی رئیس دانشکده، ضمن تشکر از حضور سرکار خانم دکتر اسماعیلی، از زحمات سرکار خانم دکتر زنده دل صمیمانه تشکر نمودند. ایشان گفتند ما مفتخریم که اسوه و الگویی چون حضرت فاطمه زهرا (س) داریم و نگاه به زندگی ایشان برای تمامی بانوان و آقایان چراغ و راهنمای بسیار ارزشمندی  می باشد و امیدواریم بتوانیم  شناخت کامل تری نسبت به این گوهر ارزشمند داشته باشیم.

دکتر اسلامی در ادامه گفتند بانوان رکن اصلی جامعه هستند، لذا امیداوریم با یادآوری این مناسبت ها و حساس سازی جامعه نسبت به آن، بتوانیم مشکلات فرهنگی، اجتماعی و... موجود در جامعه را رفع کنیم و جامعه ای سالم از لحاظ روانی، اخلاقی و معنوی داشته باشیم.

رئیس دانشکده گفتند در دوران پاندمی کرونا نیز زنان جزء آسیب پذیرترین اقشار به دلیل جایگاه ایشان در مراقبت و حفظ سلامتی اعضای خانواده و همچنین مدیریت و پیگیری آموزش های مجازی فرزندان بوده است و توجه به ایشان به خصوص در دوران پسا کرونا بسیار ضروری خواهد بود.

خانم دکتر سمیه شعبانی، روانشناس مرکز مشاوره، سخنران بعدی وبینار، درخصوص فشار روانی  و به خصوص افزایش آن در دوران پاندمی کرونا و اثرات مضاعف آن روی بانوان -با توجه به نقش های چندگانه ایشان- صحبت کردند.  ایشان گفتند بانوان باید خودمراقبتی را انجام دهند تا بتوانند دیگرمراقبتی داشته باشند.

دکتر شعبانی با ذکر پارامترهای ارتقای سلامت روان همچون: تغذیه سالم، فعالیت های بدنی مناسب، تفریح، روابط اجتماعی خوب، توجه به احساسات خود، استفاده از تکنیک های مدیریت استرس در زندگی  بر لزوم خودشفقت ورزی در بانوان تاکید کردند.

دکتر شعبانی معتقدند افزایش سلامت روان در محیط خانواده سبب افزایش سلامت روان در جامعه می باشد. که این خود ضرورت توجه به این امر را روشن می کند. لذا توجه به شارژ نمودن ذخیره روانی بانوان و سایر اعضای خانواده ضروری است.

سخنران آخر وبینار خانم دکتر زنده دل نماینده سابق امور بانوان و خانواده دانشکده، درخصوص مبحث بهداشت ناخن ها صحبت کردند و از اثرات مواد شوینده و ضدعفونی کننده و آرایش های ناخن صحبت کردند و در خصوص مصرف مواد غذایی مناسب برای بهداشت ناخن ها مطالب ارزشمندی را ارائه نمودند.

در خاتمه وبینار مراسم تودیع و معارفه خانم دکتر زنده دل و سرکار خانم دکتر شکوه السادات خالو، نماینده جدید امور بانوان و خانواده دانشکده، برگزار شد و سپس از برندگان مسابقه کتابخوانی و  بانوان قهرمان ورزشی دانشکده، تقدیر به عمل آمد.

 

 

  • گروه خبری : اخبار
  • گروه خبری : 109227
کلمات کلیدی
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست