• تاریخ انتشار : 1399/12/06 - 10:04
  • بازدید : 240
  • تعداد بازدیدکننده : 22
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

وبینار ارتقاء ایمنی، بهداشت حرفه ای و بهداشت محیط در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی با رویکرد کووید 19 برگزار شد

وبينار

سه شنبه 5 اسفندماه  1399وبینار ارتقاء ایمنی، بهداشت حرفه ای و بهداشت محیط در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی با رویکرد کووید 19  در دانشکده بهداشت و ایمنی برگزار گردید. این وبینار شامل دو پنل و با  سخنرانی 9 نفر از اساتید گرامی اجرا شد.

 
 

پنل اول ) بهداشت محیط داخل و خارج بیمارستان

رئیس پنل: آقای دکتر احمدرضا یزدانبخش

در ابتدای پنل آقای دکتر محمدحسین وزیری (دبیر علمی وبینار و رییس مرکز تحقیقات ارتقاء سلامت محیط کار) ضمن عرض خیر مقدم به اساتید و عزیزان شرکت کننده در این وبینار، به بررسی اهمیت عوامل بیولوژیک در بیمارستان ها  و مراکز بهداشتی درمانی پرداختند و به طور ویژه درخصوص کووید 19، علائم، راه های انتقال و پیشگیری از آن سخنرانی نمودند.

 

 سپس آقای دکتراکبراسلامی (رئیس محترم دانشکده بهداشت و ایمنی  و رییس مرکز تحقیقات عوامل زیان آور محیط کار) با موضوع اهمیت بهداشت محیط و حرفه ای در کووید 19 سخنرانی کردند. ایشان اذعان داشتند بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای در دو سطح آکادمیک و اجرایی وظیفه خطیری در امر آموزش و پیشگیری های مقدماتی ایفا می کنند.

 

در ادامه آقای دکتر احمد رضا یزدانبخش (عضومحترم هیئت علمی گروه مهندسی بهداشت محیط دانشکده بهداشت و ایمنی) درخصوص آلودگی آب و فاضلاب بیمارستان با تاکید بر کووید 19 نکات مهمی را اشاره کردند. این متخصص حوزه بهداشت محیط بر اهمیت توجه به حضور ویروس کرونا در فاضلاب ها و لزوم مدیریت فاضلاب های بیمارستانی  و بهداشت آب تاکید کردند.

 

سپس آقای دکتر عباس شاهسونی (عضو محترم هیئت علمی گروه مهندسی بهداشت محیط دانشکده بهداشت و ایمنی)  با موضوع مشکلات سیستم های تهویه در بیمارستان های کشور سخنرانی کردند و به بیان اهداف تهویه بیمارستانی و اهمیت کنترل عفونت های هوابرد دربیمارستانها و مراکز بهداشت و درمانی پرداختند.

 

در خاتمه این پنل آقای دکتر نادعلی علوی ( معاون محترم آموزشی و مدیر گروه  مهندسی بهداشت محیط دانشکده بهداشت و ایمنی) به بررسی مواد زائد و پسماندهای بیمارستانی در طغیان کووید 19 پرداختند و درخصوص مدیریت پسماندهای بیمارستانی و خانگی و نگرانی های مربوط به انتشار ویروس کووید از طریق این پسماندها سخنرانی نمودند.

 

   

پنل دوم) بهداشت حرفه ای و ایمنی کار در بیمارستان

رئیس پنل: آقای دکتر موسی جباری

در ابتدای پنل آقای دکتر کوروش اعتماد (مدیرمحترم گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت و ایمنی) با موضوع کاربرد سیستم های ثبت در ارتقاء سلامت شغلی صحبت کردند و در خصوص سیستم های ثبت و بیمارهای شغلی توضیحات مبسوطی را ارائه نمودند.

 

سپس آقای دکتر موسی جباری (مدیر محترم گروه  مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار دانشکده بهداشت و ایمنی) درخصوص ایمنی و حوادث ناشی از کار در بیمارستان سخنرانی کردند. این متخصص حوزه ایمنی به بررسی مسایل ایمنی و حوادث ناشی از کار در بیمارستان ها و مراکز بهداشت درمانی پرداختند و سطح آسیب های شغلی را بررسی کردند.

در ادامه خانم دکتر سمیه فرهنگ (عضو محترم هیئت علمی گروه  مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار دانشکده بهداشت و ایمنی و معاون مرکز تحقیقات عوامل زیان آور محیط کار و دبیر اجرایی وبینار) با موضوع الزامات تهویه بیمارستانی در کووید 19 سخنرانی کردند.  ایشان توضیحات مبسوطی در خصوص تهویه بیمارستانی، انواع روش های تهویه، انتقال هوابرد و ... ارائه نمودند.

 

سپس خانم دکتر رضوان زنده دل (عضومحترم  هیئت علمی گروه بهداشت حرفه ای و ایمنی کار دانشکده بهداشت و ایمنی) به بررسی دو روش نمونه برداری از SARS-COV-2 در هوا پرداختند. ایشان روش اجرای مطالعه و نتایج بررسی در یکی از بیمارستان های  منتخب تهران را به طور کامل تشریح کردند.

 

در خاتمه سرکار خانم دکتر سمیه فرهنگ دهقان (دبیر اجرایی وبینار) از استادان گرامی و شرکت کنندگان عزیز و دست اندرکاران برگزاری و حامیان وبینار تقدیر و تشکر نمودند.

این وبینار با پرسش و پاسخ  شرکت کنندگان مجازی به کار خود پایان داد.

 جهت دریافت فایل های ارائه شده در این وبینار اینجا کلیک نمائید.

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار
  • گروه خبری : 102263
کلمات کلیدی
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست