• تاریخ انتشار : 1399/09/18 - 14:14
  • بازدید : 304
  • تعداد بازدیدکننده : 34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

انتشار کتاب بهداشت فردی و عمومی تا ارتقاء سلامت

کتاب بهداشت فردی

کتاب بهداشت فردی و عمومی تا ارتقاء سلامت، توسط گروه مولفین دکتر کبری نوری (استادیار دانشگاه جامع علمی کاربردی)، دکتر محمدحسین وزیری (استادیار دانشکده بهداشت و ایمنی) و دکتر فریبرز بختیاری (استادیار دانشگاه جامع علمی کاربردی) و زیر نظر دکتر نسترن کشاورز محمدی (دانشیار دانشکده بهداشت و ایمنی) توسط انتشارات دانشگاه در سال 1399چاپ گردید.

این کتاب در پنج فصل با عناوین سلامت و بیماری، بهداشت عمومی، آموزش بهداشت و ارتقا سلامت، بهداشت محیط و بهداشت فردی و در 225 صفحه تدوین گردیده است.

به گفته مولفان این کتاب: یکی از نعمت های بسیار ارزشمند خداوند، برخورداری از سلامتی است. بهره مندی از سلامتی در گرو عوامل و تعیین کننده های بسیاری می باشد. گرچه بهداشت به معنای علم و هنر پیشگیری از بیماری ها، افزایش طول عمر و افزایش سطح سلامتی در انسان است اما امروز همگان دریافته اند که بررخورداری از سلامت تنها با رعایت موازین بهداشتی به دست نمی آید و حتی فقط در حیطه بهداشت و درمان نیز تعریف نمی شود و رسیدن به سطح مطلوب سلامت نیاز به برآورده شدن مولفه ها و تعیین کننده های اجتماعی و عملکرد و هماهنگی بخش های مختلف جامعه نیز دارد.

بنابراین نیاز به کتابی بوده است که در عین ساده و خلاصه گویی و پرداختن به مطالب مهم بهداشت و سلامت، مطابق با دانش جدید و روز بوده و از طرفی نیز سرفصل های دروس بهداشت و سلامت بخش اعظم جامعه بهداشتی و درمانی را پوشش دهد. این کتاب با رویکرد جدید ارتقاء کیفیت زندگی نگاشته شده است.

 

 

  • گروه خبری : اخبار
  • گروه خبری : 99366
کلمات کلیدی
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست