• تاریخ انتشار : 1399/12/11 - 12:04
  • بازدید : 233
  • تعداد بازدیدکننده : 79
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

انتشار کتاب "دینامیک گازها و آئروسل ها"

انتشار كتاب

کتاب دینامیک گازها و آئروسل ها توسط آقای دکتر محمدجواد جعفری عضو هیئت علمی بازنشسته و آقای دکتر داود اسکندری عضو هیئت علمی گروه بهداشت حرفه ای و ایمنی کار دانشکده بهداشت و ایمنی تالیف و انتشارات فدک ایساتیس اقدام به انتشار آن نموده است.

این کتاب شامل 7  فصل و 208 صفحه می باشد. فصول این کتاب عبارتند از: خصوصیات گازها، سینتیک گازها، ویژگی های آلاینده های ذره ای، مکانیک ذرات،بررسی آماری و توزیع اندازه ذره، انتشار و انعقاد ذرات، نمونه برداری از ذرات.

در کتاب حاضر به برخی از ویژگی ها و خصوصیات گازها مانند فشار، دما، ویسکوزیته و ... اشاره شده است. همچنین خصوصیات و رفتار آلاینده های موجود در هوا از جمله آلاینده های ذره ای مورد بحث قرار گرفته است. این خصوصیات شامل جنبه های فیزیکی، شیمایی  و بیولوژیکی آلاینده های ذره ای و نیز مکانیک ذرات، سینتیک، انتشار و اننتقال آلاینده ها است.

در پیشگفتار این کتاب آمده است: پیشرفت های صنعتی و مکانیزه شدن زندگی افراد بشر در جوامع مختلف هیچگاه بدون عارضه نبوده است. در این میان آلوگی هوا بیش از پیش مدنظر محقیقن قرار گرفته زیرا روند رو به افزایش آلودگی هوا در شهرها به طور جدی سلامت ساکنین آن را تهدید می نماید. در بین آلاینده های هوا امروزه ذرات معلق به خصوص در شهرهای بزرگ، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. درات معلق در غلظت های زیاد برای انسان ها، به ویژه افرادی که سابقه بیماری تنفسی دارند، خطر آفرینند.

 

  • گروه خبری : اخبار
  • گروه خبری : 102451
کلمات کلیدی
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست