• تاریخ انتشار : 1399/12/12 - 11:15
  • بازدید : 199
  • تعداد بازدیدکننده : 28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

انتشار کتاب "آلرژی و ایمونوتوکسیکولوژی در سلامت شغلی"

انتشار کتاب

کتاب آلرژی و ایمونوتوکسیکولوژی در سلامت شغلی" توسط آقای مهندس سیروان زارعی، آقای دکتر رسول نصیری، آقای دکتر محمدحسین وزیری (عضو هیئت علمی دانشکده بهداشت و ایمنی)، خانم دکتر سمیه فرهنگ (عضو هیئت علمی دانشکده بهداشت و ایمنی) و خانم مهندس آناهیتا مومنیان ترجمه شده و انتشارات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آن را منتشر کرده است.

 این کتاب شامل 11  فصل و 161 صفحه می باشد. فصول این کتاب عبارتند از: اثرات مهاری مواجهه با پنبه ی نسوز بر روی سیستم نظارت بر ایمنی انسان، ایمونوتوکسیسیته ی القا شده با سیلیکا، نانو مواد مهندسی شده و آلرژی شغلی، آلرژن ها در آلرژی شغلی، ایمنی نوع 2 ناشی از ذرات و پاسخ های آلرژیک، آسم شغلی متعارف و نوپدید در ژاپن، مدل حساسیت پوست براساس داده های حیوانی، فضای بسته ی غیر صنعتی و آسم مرتبط با کار، تاثیر ترکیبی روی سیستم ایمنی و عصبی نانو ذرات آلومینیوم، اثرات غیر ریوی ایزوسیانات ها، مواجهه پوست در معرض نانو ذرات و خطر حساسیت احتمالی .

 

در پیشگفتار این کتاب آمده است: بیماری های شغلی در اثر مواجهه شاغلین با عوامل فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی، ارگونومیکی و سایکولوژیکی و به علت اشتغال به یک کار معین و تحت شرایط موجود در محیط کار به وجود می آیند. "ارتقاء سلامت محیط کار" و پیشگیری از بیماری ها و حوادث شغلی در محیط های کار از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد.

دو نمونه از بیماری های مهم ناشی از کار "آسم شغلی و درماتیت ها" می باشند که در این کتاب در مورد مکانیسم های پاتوفیزیولوژیک مرتبط با اثرات محیطی آلرژیک و ایمونوتوکسیکولوژی و مواد موجود در محیط کار به ویژه آلرژی های شغلی مانند آسم شغلی و درماتیت بحث و بررسی به عمل آمده است.

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار
  • گروه خبری : 102488
کلمات کلیدی
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست