پیرو موافقت شورای محترم گسترش دانشگاه ­های علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال 1387، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از سال 1388 موفق به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد ارگونومی گردید. در سال 1389، مجوز تشکیل گروه مستقل ارگونومی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از سوی معاونت محترم آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر و پس از آن چارت سازمانی مربوطه مصوب و تشکیل گردید.

این گروه با در اختیار داشتن اعضای هیأت علمی با تخصص­ های اصلی و مرتبط و همچنین آزمایشگاه­ های تخصصی، تجهیزات و زیرساخت­های آموزشی و پژوهشی- آزمایشگاهی مورد نیاز به خوبی نیازهای آموزشی و پژوهشی این رشته ­­ی چندگرایشی را پوشش می­ دهد. گروه آموزشی ارگونومی تا سال 1400، بیش از 60 فارغ ­التحصیل در مقطع کارشناسی ارشد داشته است.

 

  • تاریخچه گروه ارگونومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

پیرو موافقت شورای محترم گسترش دانشگاه ­های علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال 1387، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از سال 1388 موفق به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد ارگونومی گردید. در سال 1389، مجوز تشکیل گروه مستقل ارگونومی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از سوی معاونت محترم آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر و پس از آن چارت سازمانی مربوطه مصوب و تشکیل گردید.

این گروه با در اختیار داشتن اعضای هیأت علمی با تخصص­های اصلی و مرتبط و همچنین آزمایشگاه­های تخصصی، تجهیزات و زیرساخت­های آموزشی و پژوهشی- آزمایشگاهی مورد نیاز به خوبی نیازهای آموزشی و پژوهشی این رشته­­ی چندگرایشی را پوشش می ­دهد. گروه آموزشی ارگونومی تا سال 1400، بیش از 60 فارغ ­التحصیل در مقطع کارشناسی ارشد داشته است.

 

  • توانمندی های اختصاصی گروه ارگونومی بهشتی

این گروه با در اختیار داشتن اعضای هیأت علمی با تخصص­ های اصلی و مرتبط، فضا، امکانات و آزمایشگاه ­های تخصصی، به خوبی نیازهای آموزشی و پژوهشی این رشته ­­ی چندگرایشی را پوشش می ­دهد. شاخص ترین توانمندی های گروه عبارتند از:

  • طراحی برای تنظیم و کنترل بارکاری ذهنی
  • ارزیابی و طراحی سیستم های درک پذیر و کاربردپذیر
  • مدلسازی انسان
  • طراحی پوشیدنی های کاربر-محور
  • تجزیه و تحلیل حرکت
  • ارگونومی توانبخشی
  • رسالت (مأموریت) گروه ارگونومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

 رسالت گروه آموزشی ارگونومی دانشکده ­ی بهداشت و ایمنی، بهبود سطح رفاه و بهزیستی انسان در محیط کار و زندگی افراد و افزایش بهره­ وری می­ باشد. در این راستا این گروه سعی دارد ضمن حفظ شئونات، ارزش ­ها و مسئولیت اجتماعی، به همت اعضاء محترم هیئت علمی و کارشناسان توانمند در حوزه­ ی آموزش و پژوهش با استفاده از به روزترین روش­ ها و فن‌آوری‌ها، نقش بهینه و حداکثری ایفا نماید. این گروه مأموریت مهم خود را تربیت نیروهای متخصص آگاه به مسائل علمی روز، توانمند، مسئولیت‌پذیر و حساس به ارزش‌ها، مسئولیت اجتماعی و سلامت جامعه می‌داند که با درک اهمیت اخلاقی و معنوی فعالیت حرفه‌ای خود و با تکیه بر شواهد و شرایط عینی، در جهت رفع نیازهای جامعه، صنایع، خدمات و نظام سلامت گام برداشته و در تحقق اهداف ارزشمند رشته می‌کوشند. گروه ارگونومی بهشتی ارتقای دانش و عمل ارگونومی در سطح کشور و فراتر از آن در سطح بین ­المللی را از ماموریت های خود می داند.

 

  • چشم انداز گروه ارگونومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

گروه آموزشی ارگونومی دانشکده بهداشت و ایمنی در راستای دستیابی به چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران، چشم ­انداز خود را رسیدن به جایگاه سه گروه برتر ارگونومی در کشور تعریف کرده است که انشاا... بتواند با استعانت از خداوند یکتا و در پرتو ایمان و عزم ملی و کوشش برنامه‌ریزی شده، رسالت خود را در حوزه ­­های آموزشی (اعم از حضوری و مجازی) و پژوهشی به بهینه­ترین شکل ایفا و نقش مؤثری در سلامت و بهره‌وری جامعه داشته باشد.

 

  • راهبرد گروه ارگونومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

با توجه به پتانسیل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشکده بهداشت و ایمنی و سایر دانشکده ­ها و مراکز تحقیقاتی وابسته، از یکسو تکمیل نیروی انسانی موردنیاز و ارتقاء مستمر کیفیت آموزشی و پژوهشی و از سوی دیگر حرکت در مسیر دانشگاه­ های نسل سوم و چهارم از طریق آموزش و پژوهش جامعه ­نگر، کارآفرین و فناورانه و منطبق با نیاز و جایگاه منطقه ­ای و بین المللی کشور از راهبردهای اساسی این گروه می باشد.

 

 

** برنامه جامع گروه ارگونومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی **

×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست